Religia
Język angielski
6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8:00 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. |
9:00 – 9:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety. |
9:15 – 9:45 | Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
9:45 – 10:15 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:15 – 11:15 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne na placu, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
11:30 – 12:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem i łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12:00 – 12:15 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do leżakowania – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. |
12:15 – 14:00 | Leżakowanie, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
14:00 – 14:15 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14:15 – 15:15 | Praca indywidualna z dziećmi, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, zabawy ogólnorozwojowe. |
15:15 – 16:00 | Zabawy dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8:00 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9:00 – 9:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka mycia rąk i sposobu korzystania z toalety. |
9:15 – 9:45 | Realizacja zajęć edukacyjno – wyrównawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
9:45 – 10:15 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:15 – 11:15 | Czynnosci samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, zapinanie guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne na placu, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki, spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
11:30 – 12:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12:00 – 12:15 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do leżakowania – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. |
12:15 – 14:00 | Leżakowanie, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
14:00 – 14:15 | Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek – kultura spożywania posiłku. |
14:15 – 15:15 | Praca indywidualna z dziećmi, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, zabawy ogólnorozwojowe. |
15:15 – 16:30 | Zabawy dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |
6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi,zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8:00 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9:00 – 9:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9:15 – 9:45 | Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
9:45 – 10:15 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:15 – 11:15 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, zapinanie guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne na placu, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np. nakrywanie stołów do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12:00 – 12:15 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu. |
12:15 – 12:30 | Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. |
12:30 – 13:15 | Zabawy na placu zabaw na świeżym powietrzu, spacery. |
13:15 – 13:45 | Praca indywidualna z dziećmi, zajęcia dodatkowe, zabawy ogólnorozwojowe. |
13:45 – 14:00 | Przygotowania do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14:00 – 14:15 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14:15 – 15:15 | Zabawy konstrukcyjne, gry planszowe. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
15:15 – 17:00 | Zabawy dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |
7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia słownikowe, słuchowe, oddechowe, artykulacyjne, ortofoniczne. |
8:00 – 8:15 | Ćwiczenia poranne. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie się dzieci do śniadania (czynności samoobsługowe w toalecie). |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – kultura jedzenia, zachowania się przy stole. |
9:00 – 9:15 | Porządkowanie sali po posiłku. Zabiegi higieniczne w łazience. |
9:15 – 10:15 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (realizacja podstawy programowej). Sytuacje edukacyjne organizowane w sali lub na świeżym powietrzu rozwijające różne formy aktywności dzieci zgodnie z możliwościami rozwojowymi. Wspomaganie rozwoju dziecka w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej. Wycieczki w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym. |
10:15 – 11:15 | Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe i higieniczne. |
11:30 – 12:00 | Obiad – umiejętne posługiwanie się sztućcami, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie warzyw. |
12:00 – 12:15 | Zabiegi higieniczne po obiedzie. Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej lub słuchanie czytanych bajek. |
12:15 – 13:15 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub sali. |
13:15 – 13:30 | Przygotowanie do podwieczorku – zabiegi higieniczne. |
13:30 – 14:00 | Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie owoców. |
14:00 – 17:00 | Słuchanie opowiadań oraz bajek czytanych przez nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy na świeżym powietrzu. Swobodne zabawy przy stolikach (zabawy konstrukcyjne, zabawy manipulacyjne, układanie puzzli i układanek). Rozchodzenie się dzieci, porządkowanie sali, zwrócenie uwagi na stosowanie form grzecznościowych na pożegnanie. |
7:00 – 8:15 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie, kształcenie nawyków kulturalnego spożywania posiłków. |
9:00 – 9:15 | Zabiegi higieniczno – sanitarne. |
9:15 – 10:15 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Sytuacje edukacyjne organizowane w sali lub na powietrzu rozwijające różne formy aktywności dzieci zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. |
10:15 – 11:30 | Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
11:30 – 12:00 | Obiad. |
12:00 – 12:15 | Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej lub słuchanie czytanych bajek. |
12:15 – 13:30 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Spacery i wycieczki. |
13:30 – 14:00 | Podwieczorek. |
14:00 – 16:00 | Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia słownikowe, słuchowe, oddechowe, artykulacyjne, ortofoniczne. |
8:00 – 8:15 | Ćwiczenia poranne. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania.Zabiegi higieniczne. |
8:30 – 8:55 | Śniadanie – kultura spożywania, zachowania się przy stole. |
8:55 – 9:15 | Porządkowanie sali po posiłku. Zabiegi higieniczne w łazience. |
9:15 – 11:30 | Zajęcia edukacyjne realizowane z całą grupą. Oferty edukacyjne służące rozwijaniu umiejętności i wzbogacaniu wiedzy, przygotowując do podjęcia nauki w szkole. Formy aktywności dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. Wspomaganie rozwoju dziecka w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej. Wycieczki w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym. Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. |
11:30 – 11.40 | Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe i higieniczne. |
11:40 – 12:10 | Obiad – umiejętne posługiwanie się sztućcami, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie warzyw. |
12:10 – 12:20 | Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
12:20 – 12:35 | Odpoczynek na dywanie; słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
12:35 – 13:15 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. |
13:15 – 13:30 | Przygotowanie do podwieczorku – zabiegi higieniczne. |
13:30 – 13:45 | Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie owoców. |
13:45 – 15:00 | Zabawy konstrukcyjne, gry planszowe. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w sali. |
15:00 – 16:00 | Rozchodzenie się dzieci, spokojne zabawy, rozmowa z dziećmi na temat samopoczucia, problemów w grupie, porządkowanie sali, zwrócenie uwagi na formy grzecznościowe na pożegnanie. |
7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę i służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, artykulacyjne, ortofoniczne. |
8:00 – 8:10 | Ćwiczenia poranne. |
8:10 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. |
8:30 – 8:55 | Śniadanie – kultura spożywania, zachowania się przy stole. |
8:55 – 9:10 | Zabiegi higieniczne w łazience. |
9:10 – 11:20 | Zajęcia edukacyjne realizowane z całą grupą. Oferty edukacyjne służące rozwijaniu umiejętności i wzbogacaniu wiedzy, przygotowująca do podjęcia nauki w szkole. Formy aktywności dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. Wspomaganie rozwoju dziecka w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej. Spacery lub wycieczki w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym. |
11:20 – 11:40 | Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe i higieniczne. |
11:40 – 12:10 | Obiad – umiejętne posługiwanie się sztućcami, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie warzyw. |
12:10 – 12:20 | Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
12:20 – 12:35 | Poobiedni odpoczynek, słuchanie bajek lub muzyki relaksacyjnej. |
12:35 – 13:35 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. |
13:35 – 14:10 | Przygotowanie do podwieczorku i podwieczorek – zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie owoców. |
14:10 – 17:00 | Zabawy konstrukcyjne, gry planszowe w sali. Rozchodzenie się dzieci, porządkowanie sali, zwrócenie uwagi na stosowanie form grzecznościowych. |
7:00 – 8:15 | Schodzenie się dzieci, powitanie. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania – toaleta poranna. |
8:30 – 8:55 | Śniadanie – zdobywanie umiejętności kulturalnego jedzenia. |
8:55 – 9:15 | Zabiegi higieniczne po śniadaniu. |
9:15 – 11:30 | Zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego w celu wspomagania rozwoju dziecka w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej. |
11:30 – 11:40 | Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe i higieniczne. |
11:40 – 12:10 | Obiad – zachęcanie do zjadania całych porcji i różnorodnych potraw. |
12:10 – 12:20 | Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
12:20 – 12:35 | Odpoczynek na dywanie, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
12:35 – 13:50 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich potrzeb i możliwości. |
13:50 – 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku – zabiegi higieniczne. |
14:00 – 14:15 | Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. |
14:15 – 15:30 | Zabawy na powietrzu lub w kącikach zainteresowań podejmowane z inicjatywy dzieci (zabawy w kącikach zainteresowań, klockami, rysowanie, lepienie…), ćwiczenia grafomotoryczne. |
15:30 – 17:00 | Rozchodzenie się dzieci, spokojne zabawy, rozmowa z dziećmi na temat samopoczucia, problemów w grupie, porządkowanie sali, zwrócenie uwagi na formy grzecznościowe na pożegnanie. |