6.00 – 8.00 |
Schodzenie
się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dowolne. Praca
indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz z dzieckiem
zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z
zainteresowaniami dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Zabawa ruchowa. |
8.15 – 8.30 |
Ćwiczenia
poranne. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie.
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych
i kulturalnych. |
9.00 – 9.15 |
Zabiegi
higieniczne i samoobsługowe. |
9.15 – 9.45 |
Realizacja
zadań edukacyjno- wychowawczych poprzez z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Sytuacje
edukacyjne organizowane w sali lub na powietrzu rozwijające różne formy
aktywności dzieci zgodne z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. |
9.45 –
10.15 |
Swobodna
zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe
przed wyjściem (nauka ubierania obuwia i odzieży wierzchniej). |
10.15 –
11.15 |
Spacery,
zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
11.15 –
11.30 |
Przygotowanie
do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
11.30 – 12.00 |
Obiad.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się
sztućcami. Kulturalne spożywanie zdrowych posiłków. |
12.00 –
12.15 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do odpoczynku.
Ćwiczenia samoobsługi |
12.15 –
13.45 |
Leżakowanie,
słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej- wyciszenie. Czynności higieniczne
i samoobsługowe w zakresie ubierania elementów garderoby. Przygotowanie do
podwieczorku. |
13.45 –
14.00 |
Podwieczorek.
Kultura spożywania posiłków. |
14.00 –
15.00 |
Praca indywidualna z dziećmi, słuchanie opowiadań
nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, zabawy ogólnorozwojowe. |
15.00 –
16.00 |
Zabawy
dowolne według zainteresowań dzieci. Sprzątanie sali. Rozchodzenie się
dzieci. |
7.00 –
8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z
zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy
integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową,
słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia słownikowe, słuchowe, oddechowe,
artykulacyjne, ortofoniczne. |
8.00 –
8.15 |
Ćwiczenia poranne. |
8.15 –
8.30 |
Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. |
8.30 – 8.50
|
Śniadanie – kultura spożywania posiłku, zachowania
się przy stole. |
8.50 – 9.00 |
Zabiegi higieniczne w łazience, sprawdzenie
obecności. |
9.00 – 11.15 |
Zajęcia edukacyjne realizowane z całą grupą. Oferty edukacyjne służące
rozwijaniu umiejętności i wzbogacaniu wiedzy, przygotowujące do podjęcia
nauki w szkole. Formy aktywności dostosowane do możliwości rozwojowych
dzieci. Wspomaganie rozwoju dziecka w sferze ruchowej, muzycznej,
plastycznej, językowej, matematycznej. Wycieczki w celu dydaktycznym lub
rekreacyjnym. Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. |
11.15 –
11.30 |
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe i
higieniczne. |
11.30 –
12.00 |
Obiad – umiejętne posługiwanie się sztućcami,
zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie warzyw. |
12.00 –
12.15 |
Odpoczynek na dywanie; słuchanie bajek, muzyki
relaksacyjnej. |
12.15 –
13.30 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia
przygotowujące do nauki czytania, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
Ćwiczenia indywidualne |
13.30 –
13.45 |
Przygotowanie do podwieczorku – zabiegi higieniczne. |
13.45 –
14.00 |
Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku,
zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie owoców i warzyw. |
14.00 –
14.10 |
Zabiegi higieniczne po podwieczorku. |
14.10 –
15.00 |
Zabawy konstrukcyjne, gry planszowe. Słuchanie
opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w
sali. |
15.00 –
17.00 |
Rozchodzenie się dzieci, spokojne zabawy, rozmowa z
dziećmi na temat samopoczucia, problemów w grupie, porządkowanie sali,
zwrócenie uwagi na stosowanie form grzecznościowych na pożegnanie. |
6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi,zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8:00 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9:00 – 9:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9:15 – 9:45 | Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
9:45 – 10:15 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:15 – 11:15 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, zapinanie guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne na placu, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np. nakrywanie stołów do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12:00 – 12:15 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu. |
12:15 – 12:30 | Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. |
12:30 – 13:15 | Zabawy na placu zabaw na świeżym powietrzu, spacery. |
13:15 – 13:45 | Praca indywidualna z dziećmi, zajęcia dodatkowe, zabawy ogólnorozwojowe. |
13:45 – 14:00 | Przygotowania do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14:00 – 14:15 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14:15 – 15:15 | Zabawy konstrukcyjne, gry planszowe. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
15:15 – 17:00 | Zabawy dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |
6.30
– 8.00 |
Schodzenie
się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy
integrujące grupę. Ćwiczenie słownikowe, gramatyczne, słuchowe, oddechowe,
artykulacyjne. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym
oraz z dzieckiem zdolnym. |
8.00
– 8.30 |
Poranne
ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe,
czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30
– 9.00 |
Śniadanie.
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych
i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. |
9.00
– 9.15 |
Czynności
higieniczne i samoobsługowe w łazience. Prawidłowe mycie rąk, |
9.15
– 11.15 |
Realizacja
zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
Oferty edukacyjne służące rozwijaniu umiejętności |
11.15
– 11.30 |
Przygotowanie
do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
11.30
– 12.00 |
Obiad.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się
sztućcami (widelcem i łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość |
12.00
– 12.30 |
Zabiegi
higieniczne po obiedzie. Odpoczynek na dywanie: słuchanie bajek, muzyki
relaksacyjnej – wyciszenie. |
12.30
– 13.30 |
Zabawy
dydaktyczne, ćwiczenie graficzne, utrwalanie wierszy i piosenek. Ćwiczenie indywidualne dostosowane do
możliwości i potrzeb dzieci. Zabawy na placu przedszkolnym. |
13.30
– 13.45 |
Przygotowanie
do podwieczorku – czynności porządkowe i higieniczne. |
13.45
– 14.10 |
Podwieczorek.
Zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie owoców i warzyw, zabiegi
higieniczne. |
14.10
– 15.30 |
Praca
indywidualna z dziećmi, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
literatury dziecięcej, zabawy ogólnorozwojowe, konstrukcyjne, gry i zabawy
edukacyjne. |
15.30
– 16.30 |
Zabawy
dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie
się dzieci. Zwracanie uwagi na stosowanie zwrotów grzecznościowych na
pożegnanie. |
6.00
– 8.00 |
Schodzenie
się dzieci do przedszkola. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z
zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy
integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową,
słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia słownikowe, słuchowe, oddechowe,
artykulacyjne, ortofoniczne. |
8.00
– 8.10 |
Prace
porządkowe. |
8.10
– 8.20 |
Ćwiczenia
poranne. |
8.20
– 8.30 |
Przygotowanie
do śniadania. Czynności higieniczne. |
8.30
– 8.50 |
Śniadanie
– kultura spożywania posiłku, zachowania się przy stole |
8.50
– 9.00 |
Czynności
higieniczne w łazience, sprawdzenie obecności |
9.00
– 11.15 |
Zajęcia
edukacyjne realizowane z całą grupą. Oferty edukacyjne służące rozwijaniu umiejętności
i wzbogacaniu wiedzy, przygotowujące do podjęcia nauki w szkole. Formy
aktywności dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. Wspomaganie rozwoju
dziecka w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej.
Wycieczki w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym. Spacery, zabawy dowolne na
świeżym powietrzu lub w sali |
11.15
– 11.30 |
Przygotowanie
do obiadu – czynności porządkowe i higieniczne. |
11.30
– 12.00 |
Obiad
– umiejętne posługiwanie się sztućcami, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie
warzyw. |
12.00
– 12.15 |
Odpoczynek
na dywanie; słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
12.15
– 13.45 |
Zabawy
dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy |
13.45
– 14.00 |
Przygotowanie
do podwieczorku – czynności higieniczne. |
14.00
– 14.15 |
Podwieczorek
– kulturalne spożywanie posiłku, zachęcanie do zjadania całej porcji, szczególnie
owoców, czynności higieniczne. |
14.15
– 15.00 |
Zabawy
konstrukcyjne, gry planszowe. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w sali. |
15.00
– 16.00 |
Rozchodzenie
się dzieci, spokojne zabawy, rozmowa z dziećmi na temat samopoczucia
problemów w grupie, porządkowanie sali, zwrócenie uwagi na stosowanie form
grzecznościowych na pożegnanie. |
6.00
– 8.00 |
Schodzenie
się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów |
8.00
– 8.30 |
Poranne
ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe,
czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30
– 9.00 |
Śniadanie.
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych
i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9.00
– 9.15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w
łazience. |
9.15
– 9.45 |
Realizacja
zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
9.45
– 10.15 |
Swobodna
zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.15
– 11.15 |
Czynności
samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, zapinanie guzików, suwaków –
doskonalenie czynności). Zabawy swobodne na placu, zajęcia ruchowe, zabawy
tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i
społecznych w najbliższym otoczenia przedszkola. |
11.15
– 11.40 |
Przygotowanie
do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np.
nakrywanie stołów do obiadu. |
11.40
– 12.20 |
Obiad.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się
sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość |
12.20
– 12.35 |
Zabiegi
higieniczne, przygotowanie do relaksu. |
12.35
– 12.55 |
Relaks,
słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. |
12.55
– 13.45 |
Zabawy
na placu zabaw na świeżym powietrzu, spacery. Słuchanie opowiadań nauczyciela
na podstawie literatury dziecięcej. Gry i zabawy ruchowe. |
13.45
– 14.00 |
Przygotowania
do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.00
– 14.20 |
Podwieczorek
– kultura spożywania posiłków. |
14.20
– 14.30 |
Czynności
higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
14.30
– 15.30 |
Zabawy
konstrukcyjne, gry planszowe. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy
ogólnorozwojowe. |
15.30
– 17.00 |
Zabawy
dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie
się dzieci. |
6.00
– 8.00 |
Schodzenie
się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów |
8.00
– 8.30 |
Poranne
ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe,
czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30
– 9.00 |
Śniadanie.
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych
i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9.00
– 9.15 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w
łazience. |
9.15
– 9.45 |
Realizacja
zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
9.45
– 10.15 |
Swobodna
zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.15
– 11.15 |
Czynności
samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, zapinanie guzików, suwaków –
doskonalenie czynności). Zabawy swobodne na placu, zajęcia ruchowe, zabawy
tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i
społecznych w najbliższym otoczenia przedszkola. |
11.15
– 11.40 |
Przygotowanie
do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np.
nakrywanie stołów do obiadu. |
11.40
– 12.20 |
Obiad.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się
sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość |
12.20
– 12.35 |
Zabiegi
higieniczne, przygotowanie do relaksu. |
12.35
– 12.55 |
Relaks,
słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. |
12.55
– 13.45 |
Zabawy
na placu zabaw na świeżym powietrzu, spacery. Słuchanie opowiadań nauczyciela
na podstawie literatury dziecięcej. Gry i zabawy ruchowe. |
13.45
– 14.00 |
Przygotowania
do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.00
– 14.20 |
Podwieczorek
– kultura spożywania posiłków. |
14.20
– 14.30 |
Czynności
higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
14.30
– 15.30 |
Zabawy
konstrukcyjne, gry planszowe. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy
ogólnorozwojowe. |
15.30
– 17.00 |
Zabawy
dowolne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie
się dzieci. |