^Do góry
  
  
  
Get Adobe Flash player

Propozycje zabaw i działań dla dzieci 5 i 6 letnich

Wiosna już do nas przyszła. Wraz z nią przyleciały bociany.Proponujemy Wam wykonanie bocianów z talerzyków papierowych.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/03/bociany/

Wiosna to piękne kolorowe motyle. Spróbujcie je zrobić samodzielnie. To nic trudnego.
https://www.youtube.com/watch?v=zhVdyItywUk

Zachęcamy Was do nauczenia się piosenki. Lisek pomoże Wam przestrzegać czasu mycia rąk.
https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

Zachęcamy do nauczenia się prostej piosenki o zmysłach.
https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo

Można pobawić się w zagadki dla zmysłów – rozpoznawanie smaków z zamkniętymi oczami, rozpoznawać dźwięki wydawane przez przedmioty np. kuchenne sprzęty, Spróbujcie pobawić się z zamkniętymi oczami. Rozpoznajcie dotykiem różne przedmioty.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/05/sensoryczne-koszyczki-zabawa-dotykowa/

Jak ulepić zwierzęta z plasteliny?

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/08/jak-ulepic-zwierzatka-z-plasteliny-krok-po-korku/#more-6543

 

Propozycje zabaw:


"Skojarzenia"


I wariant - zabawa polega na podawaniu skojarzeń do usłyszaego wyrazu. Liczba uczestników – powyżej 1. np. Woda – kran – łazienka – ręcznik – ręce – rękawiczki itd.
II wariant – kojarzymy wyrazy do jednego wyrazu tworzącego pojęcie ogólne, np. las – dziecko lub dzieci wymieniają wyrazy kojarzące się z lasem ( lis, drzewo, liście, kasztany itd.). Można wprowadzić element rywalizacji – kto poda więcej skojarzeń.


„Czekolada”


Można wykorzystać szary papier i podzielić go na części (6 lub 8) albo kartkę papieru i pionek. Podajemy dziecku pojęcie ogólne, np. owoce, warzywa ,wyrazy na głoskę m, kolory, zabawki itp. Dziecko ma za zadanie podać tyle wyrazów, ile pól jest na kartce czy na papierze. Np. wyraz ogólny – zwierzęta egzotyczne: dziecko porusza się po szarym papierze lub pionkiem po kartce i wymienia: lew, zebra, tygrys itd.


„Dojdź do zabawki”


Zabawa polega na chodzeniu pod dyktando. Umieszczamy maskotkę lub jakiś inny przedmiot w pewnym widocznym miejscu. Zadaniem dziecko jest doprowadzić dziecko do tej zabawki poprzez podawanie poleceń: idź 2 kroki do przodu, 1 krok w prawo, 3 w lewo itd. zabawa kończy się gdy dziecko ma zabawkę na wprost siebie na wyciągnięcie ręki.

UWAGA: dziecko powinno poruszać się bez obracania się, jego twarz ma być zwrócona cały czas w tę samą stronę.


„Łańcuch wyrazowy”


Rodzic podaje jakiś wyraz, dziecko ma za zadanie podać wyraz, który rozpoczyna się ostatnią głoską poprzedniego wyrazu: np. autobus – sanki – igła – auto – obrazek itd.


„Poszedł Marek na jarmarek”


Pierwsza osoba mówi zdanie: Poszedł Marek na jarmarek i kupił sobie… (kończy je wymyślając produkt, jaki mógł Marek kupić, np. masło). Następna osoba powtarza zdanie powiedziane przez poprzednią i dodaje swój produkt: Poszedł Marek na jarmarek i kupił sobie masło i kapustę. Kolejna osoba powtarza to, co usłyszała i dodaje swój produkt. Kto się pomyli, ten odpada z zabawy.

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 15 Rights Reserved.